.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ابهام در جریان انحرافی اصول‌گرایان

آیا جریان انحرافی اصول‌گرایان به مشایی مرتبط است؟ در این صورت آیا می‌توان این خبر را منطقی دانست که اصلاح‌طلبان در حال حمایت از رحیم‌مشایی، یعنی نزدیک‌ترین فرد به احمدی‌نژاد هستند؟ به نظر می‌رسد آن‎چه مشخص است این است که جریان انحرافی اصول‌گرایان دقیقاً مشخص نیست!

به گزارش فرارو؛ فعالان سیاسی اصول‌گرا، پس از این که خیال خود را از بابت «فتنه سیاسی» آسوده دیدند، بدون این که از بابت چیزی که فرمانده نیروی انتظامی، «فتنه اقتصادی» می‌خواند، نگران باشند؛ شروع به غربال‎گری نیروهای خویش کرده اند. همه این غربال‌گری‌ها نیز با هدف کنار گذاشتن جریان سوءاستفاده‌گری است که خود را به اصول‌گرایان وصل کرده تا به قدرت برسد.

جریان انحرافی اصول‌گرایان چه کسانی هستند؟ دست کم برای لیست کردن اعضای شاخص این جریان نمی‌توان اتفاق نظری داشت. این جریان در مجلس است یا دولت؟ به این سوال نیز پاسخ‌های فراوانی می‌توان داد. انحراف این جریان از کجاست؟ جدایی این جریان از اصول‌گرایان کی اتفاق افتاده است؟

سایت جوان خبر از آغاز رسمی فعالیت ستاد انتخاباتی جریان انحرافی اصولگرایان برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و انتصاب رئیس آن داده است. به نوشته این سایت این جریان انحرافی با تکنوکرات‌ها و اصلاح‌طلبان ارتباطات مختلفی دارند و در عین حال در تلاش برای ارتباط‌گیری‌های گسترده با چهره‌ها و بدنه نهادها و اقشار مختلف هستند.

پیرامون خبر سایت جوان می‌توان گمانه‌زنی‌های مختلفی را مطرح کرد. کدام گروه از اصول‌گرایان مرتکب چنین اقداماتی شده اند؟ چند روز پیش هم حسین فدایی، از اعضای سرشناس جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی که نزدیک‌ترین گروه سیاسی به محمود احمدی‌نژاد به شمار می‌رود از ظهور جریان قدرت‌طلب اصول‌گرا خبر داده بود.

فدایی در اظهارات خویش دو جریان را در جبهه ظالمین قرار داد. یکی جریانی که به کارگردانی آمریکا در کشور فعالیت می‌کند و دوم جریانی که وی نام آن را «جریان فاسد قدرت‌طلب» گذاشته است. جریانی که به گفته فدایی با ظاهر اصولگرایی در حال شکل‌گیری است ولی باطن عملکرد آن، تیشه به ریشه اصولگرایی می‌زند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران اعتقاد دارد این جریان از امکانات عمومی برای تثبیت در قدرت سوءاستفاده کرده و با تحلیل‌های انحرافی، حادثه‌سازی، بحران‌سازی و مسئله‌سازی می‌کند و روحیه اباحه‌گری که از صفات جریان فتنه است را سرلوحه کار خود قرار داده و از برخی حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم استفاده می‌کند اما رفتار ضداصولگرایی دارد.

چند روز پیش نیز سایت مشرق خبر داده بود براساس تصمیم شورای فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی عضویت تعدادی از نمایندگان ویژه خوار و همچنین اعضایی که مواضع سیاسی و اظهارات آنان مورد تشویق و تایید دشمنان نظام اسلامی واقع شده، لغو می شود.

آیا برخی از اعضای جریان فاسد قدرت‌طلب که از امکانات عمومی برای تثبیت خود بهره می‌برد، همان نمایندگان رانت‌خوار هستند؟ آیا جریان فاسد قدرت‌طلب همان نمایندگانی هستند که مواضع آن‌ها مورد تشویق و تایید دشمنان نظام اسلامی قرار دارد؟ برای این سوالات هنوز پاسخ درستی داده نشده است. البته در کنار این موضع‌گیری‌ها نباید از خاطر برد که نظیر چنین تعابیری را برخی چهره‌های پا به سن‌ گذاشته اصول‌گرایان در مورد رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد به کار می‌برند.

اواخر بهار سال جاری اظهار نظری به نقل از آیت الله جنتی منتشر شد که گفته بود: «عده‌ای ظاهرا خواب ریاست جمهوری دور بعد را در سر می‌پرورانند، مگر ما مرده باشیم که چنین اتفاقی صورت گیرد». برخی سایت‌های خبری معتقد بودند منظور دبیر شورای نگهبان، کسی نیست جز اسفندیار رحیم‌مشایی. این تحلیل که بازتاب گسترده‌ای یافت البته هیچ‌گاه تکذیب نشد. چند روز پیش نیز آیت‌الله یزدی با نقل قول از آیت‌الله جنتی که ما بدنامی دیدار با مشایی را قبول نمی‌کنیم آن را تلویحاً تایید کرد.

آیت‌الله یزدی چهره‌ای است که صریحاً به مخالفت با مشایی برخاسته و گفته است: «البته مشایی آدمی است که از پول و موقعیت استفاده می‌کند و بر این تصور است که با این کارها می‌تواند رییس‌جمهوری آینده شود؛ بنده همین‎جا به شما می‌گویم، در آینده اگر آقای مشایی به‎عنوان رییس‌جمهوری مطرح شود، اولین تشکلی که رسما و صریحا مخالفت خواهد کرد، جامعه مدرسین است و اگر بنده در قید حیات باشم، قطعا با این موضوع مخالفت خواهم کرد و به هر قیمتی که باشد موافقت نخواهیم کرد که آقای مشایی رییس‌جمهوری مملکت شود».

جریان انحرافی اصول‌گرایان کیست؟ شاید با کنار هم گذاشتن مواضع مختلف اصول‌گرایان به این نتیجه برسیم که محتمل‌ترین گزینه اسفندیار رحیم‌مشایی است. در این صورت آیا می‌توان این خبر را منطقی دانست که اصلاح‌طلبان در حال حمایت از رحیم‌مشایی، یعنی نزدیک‌ترین فرد به احمدی‌نژاد هستند؟ آیا این واقعیت دارد که وی با «تکنوکرات‌هایی» ارتباط دارد که کمتر از یک سال پیش در مناظره انتخاباتی علیه آنان افشاگری شد؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.